Älskaardiig

Direktlänk till inlägg 16 januari 2014

Alla dessa tankar hela tiden...

Av Elin - 16 januari 2014 23:41

Kan varna er redan nu för att detta kommer bli ett långt och kanske helt onödigt inlägg...


Sen jag skrev sist så har det varit i mycket. I söndags tänkte jag skriva men jag va inte riktigt på humör så det hade bara blivit ett surt inlägg och de andra dagarna har jag inte haft tid helt enkelt. Denna veckan har vi haft mycket läxa, jag har varit hos sjukgymnasten (vilket tar lite tid), vi har börjat sälja bullar och jag har haft träning med mina proffs. Det har varit mycket, en jobbig vecka och ändå är det bara andra veckan i skolan...


Idag är en bra dag. Inte bara för att vi har 4 lektioner på torsdagar och 3 av de är chill. Utan för att jag fick prova att vara med på idrotten. Jag fick inte springa, inte hoppa och inte ta "närkamper" men jag var med och åhh vad kul. Kände mig väl mest i vägen för allt och alla, och hur svårt är det inte att spela handboll och basket utan att göra de sakerna som jag inte fick göra? men det är en början och nu fortsätter min resa mot handbollsplanen, sakta men säkert. Så förlåt kära klasskompisar för att jag kommer vara ivägen och mest jobbig ett tag framöver på idottslektionerna, värre än vanligt alltså... ;)

Fick hoppa sjukgynasten idag, har prov på andra världskriget imorgon så jag behövde plugga och orkade verkligen inte stressa en massa idag, då hade jag gått in i väggen eller något.


Nu kommer mitt onödiga tragg som jag måste få ur mig, tänkte mest varna er...

Alla dessa tankar hela tiden gör mig galen... Denna våren kommer bli riktigt hemskt, idag fick vi info om hur vi sa välja gymnsie på webben och på måndag börjar de nationella proven med muntligt prov i Svenska...


Och vad ska jag välja för gymnasie och linje liksom? PANIK... Estetik & media, INT-Samhälle, Barn och fritid eller kanske Resturang och livsmedel? Jag vet verkligen inte, vill bara lägga mig ner och gråta så dåligt jag mår över detta. Jag vill inte välja, kan inte välja för jag vet inte vad jag vill. Jag har ingen aning. Och dessa tankar snurrar rundor i huvudet på dag ut och dag in. Liksom snälla, sova borde jag väl ändå få göra?


Och det andra, de nationella proven. Svenska och matte är väl helt okej, men engelska? Det kommer aldrig gå. Och biologi i NO, jag må ha B i biologi men jag kan inget, det betygen förvånar mig verkligen. Och sen SO, våra SO lektioner som har varit kaos hela högstadiet, hur mycket SO kan jag egentligen? Jo just det, INGENTING! Jag som dessutom har så höga krav på mig själv, kanske för höga ibland, kan inte sluta tänka på dessa jäkla prov. Och inte nog med det, för samtidigt som vi ska plugga till dessa prov och sedan sitta och skriva de i evigheter så ska vi läsa om massa annat och lära oss massa annat. Hur mycket tror lärarna att jag klarar av?


Nej nu måste jag försöka sova, fredag imorgon och sen äntligen helg så att jag kan släppa detta i två dagar iallafall. Hoppas att någon orkade läsa hit och inser varför jag kanske inte är riktigt som jag brukar om man tänker på t.ex humöret, detta tar kål på mig, ha det bra så ska jag också försöka att ha det!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 26 november 2014 15:49

Jag har nu bestämt mig för att byta bloggportal. Då jag har börjat tycka att det är rätt roligt att blogga igen så kände jag att jag behövde en ny start. Det första inlägget jag skrev här var den 26 juli 2010 och det har ju hänt en del sen dess, jag ...

Av Elin - 25 november 2014 14:16

För ett tag sedan skrev jag att jag hade fått hem ett grymt rosa paket i postlådan. Det paketet innehöll ju en kamerarem som jag fick äran att resencera. Nu har jag använt den ett tag (även om det inte har blivit så spciellt mycket fotande den senast...

Av Elin - 25 november 2014 14:04

Igår och idag har jag varit 2 coo 4 school eller något. Huvudet vill inte alls som jag vill, det gör ont och jag känner mig helt seg. Igår va jag därför hemma hela dagen och gjorde egentligen inte så mycket. Fixade enbart lite på mitt rum eftersom at...

Av Elin - 14 november 2014 05:45


Har man någongång fått sitt hjärta krossat, riktigt trampat på och brutalt misshandlat, så får man för sig att man aldrig kommer bli lycklig igen. Man går rundor och bär på något som tynger ner en. Efter ett tag så blir livet bra, man hittar en varda...

Av Elin - 7 november 2014 14:34

Fick hem ett fint rosa paket med ett grymt inehåll för någon dag sedan. Har fått äran att rescensera en kamerarem från Cochise Design och jag måste bara visa hur fruktansvärt fin den är. Det är alltså komma ett inlägg till om denna skönhet när jag ha...

♥ njut av livet, du lever bara en gång ♥

                     

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards