Älskaardiig

Alla inlägg under mars 2013

Av Elin - 30 mars 2013 17:51

Tjenamittbena!


Torsdagen gick ändå ganska fort. Klarade NO provet helt okej, det kändes så iallafall och vi gjorde typ ingenting på musiken. Alla va taggade på att få påsklov.

Gjorde inte så mycket sen resten av dagen tror jag, mitt minne är inte det bästa... Kvällen eller vad man ska säga blev lite random kanske, men vafan, jag blev så satans glad.


Igår va det ingen vanlig dag för det va världens bästa farfars födelsedag. Jag, Mamma, Pappa, Anton, Albin, Madde, Kimmen och Farfar åkte till hässleholm och bowlade i två timmar sen åt vi mat. Det tar emot att erkänna det men mamma vann faktiskt över mig, dock är jag bättre. Det låter säkert knäppt men med tanke på alla mina problem med högerarmen så orkar jag inte styra klotet odentligt efter ett tag och det märks... Menmen sånt är livet. Och detta va ingen bortförklaring utan det va ren sanning.


Efter bowlingen så åkte vi till mormor & morfar och va där en stund. Sen åkte vi hem och jag gick och la mig ganska direkt.


Vaknade vid tio över 9 idag, pappa kom in och pratade med mig och jag kunde inte somna om så jag gick upp. Har inte gjort mycket mer än kollat på gossip girl idag, är trött och har 0nt i halsen...


Imorgon ska jag ta tag i mitt liv och städa mitt rum, börja kolla saker till lalandia och kanske ta och ha en dejt med kameran, vi får se...


   

Av Elin - 27 mars 2013 23:15

Tjenamittbena!

Skola idag, bara imorgon med kvar sen är det lov, gött. Hoppade idrotten på grund och knäna och får göra NO provet imorgon istället, har typ världens bästa klassföreståndare eller något.

Efter skolan körde jag till byn och hämtade glasögonen, de är efterlängtade. Tydligen hade de skickats till fel ställe, därför det tog så lång tid. De hade typ blivit skickade till insjön tror jag...

Träning med killarna ikväll, vi hade det chill, va så satans trött och killarna va inte jättemånga.

Ikväll har jag pluggat till provet, är dock fortfarande osäker på alla speglar och linser menmen, får läsa igenom det imorgon och göra så gott jag kan...

Ha det bra!

Av Elin - 26 mars 2013 23:10

Tjenamittbena!

Skola idag och allt va faktiskt ganska bra. A på matteproven och grym grupp på matten. Allt va helt enkelt bra. Tog en timme att komma hem från skolan efter lite kladdkaksfika och sånt med härliga vänner. Men han inte komma mer än innanför dörren fråns allt vände och blev skit...

Mötte en ledsen mamma sittandes vid köksbordet och fick höra "det går inte att beskriva, men farfar Nils har dött"

Jag bröt ut i tårar direkt, min klippa, min bästavän, världens piggaste gamling. Min solstråle i alla väder och vind, han som klarar allt, det är omöjligt, ofattbart...
Han va ju pigg för sin ålder och frisk, han skulle bara in på en provtagning på sjukhuset men kom aldrig där ifrån... Har ingen aning om vad som hände, känner mig så förvirrad..

Varför just jag? Två dödsfall inom 2 månader och 3 dagar, för det va just för två månader och 3 dagar sen som min älskade farmor lämnade oss. Jag påstår inte att det va lättare då, men vi va ändå förberedda, vi visste att det skulle hända. Jag förstår det inte än, inget av det, det är helt sjukt.

Och min älskade farfar, först hans livskamrat och nu hans pappa, han är inte värd det. Det är fan inte rättvist...

Ja tankarna är många, men det finns inget vi kan göra, även fast det är svårt att acceptera. Men att behöva gå igenom allt en gång till kommer inte bli lätt. Ännu en begravning, ännu en gång då massa saker ska fixas...

Varför just vi? Vad har vi gjort för att förtjäna detta?



2013-01-23
2013-03-26

...

Av Elin - 24 mars 2013 21:14

                                         

THE STORY OF MY LIFE

-'

Av Elin - 24 mars 2013 21:08

Tjenamittbena!


Idag har jag varit med Marika i Kristianstad och kollat på IFK. Efter mycket om och men så lyckades IFK till slut vinna, så satans grymt.


Min prao vecka har helt klart varit grym. Något helt annat än att bara va på skola eller dagis. Jag har fått vara med om så mycket, fått ansvar, fått höra massa jounalist snack och fått träffa massa härliga människor. En vecka jag inte lär glöma i första taget helt enkelt.


Imorgon är det skola igen, går 4 dagar sen är det lov. Och på lovet drar jag till lalandia med mormor, morfar och kusinerna.


Hade inte så mycket att skriva idag, men men, så blir det ibland...


 

Av Elin - 23 mars 2013 22:05

Tjenamittbena!


Fick ett sms av Marika igår. Där va ingenting att göra på Norra Skåne så jag får följa med till kristianstad imorgon istället. Så jag föjde med mamma och Emmie ner på Lansi och va där hela eftermiddagen. Fick två nya byxor med mig hem, ett par militärmönstrade och ett par gröna.


På kvällen va vi på kalas hos Jocke. Fullt ös när där är 5 små killar... Men jag överlevde. Jag och mamma fick en påse md 4 par skor med oss hem och jag har paxat ett par. Har massor av skor nu ju, haha, man kan aldrig få för många.


Idag va det sista sammandraget med killarna så vid 9 drog vi till åhus. Det blev en förlust och två vinster, en med 15-1. De spelade bättre förra helgen men de vann två så strunt samma. Snart är det avslutning och sen tar vi uppehåll innan Åhus.


När jag kom hem vid två så åt jag sen somnade både jag och mamma på soffan. Vaknade igen vid typ halv 6... Sen har jag inte gjort så mycket ikväll, duschat, ätit och kollat på fångarna på fortet men det är typ allt.


Imorgon ska jag fixa det sista på hemkunskapsarbetet, så att jag och Julia får något omdöme och betyg. Ska nog kolla igenom SO:n med och sen blir det IFK match och på kvällen kommer troligtvis kusinerna...


 

Av Elin - 21 mars 2013 23:37

Tjenamittbena!


Gårdagen va ganska chill. Skulle typ skriva ett brev till Marika där jag berättade så mycket jag kunde om mig själv och så gjorde jag lite annat innan jag och Janne drog till kristianstad och kollade på IF - Vinslöv. Vinslöv vann med typ 31-25 tror jag. Hade med min Jannes kamera för att prova och en bild var tydligen med i dagens tidning.


Åkte med pappa hem för han va där och kollade på det blev subway till kvällsmat, så satans gott...


Idag vaknade jag vid typ 10- halv 11 och tog det allmänt chill tills Emmie ringde och frågade ifall jg ville följa med till väla. Och eftersom att jag va ledig idag så tackade jag ju inte direkt nej.


Innan vi drog till väla så va Emmie hos tandläkaren, men det gick fort. Sen åt vi china mat innan vi gick i affärerna, fy satan vad gott det va, helt sinnessjukt. Köpte en hel del på väla, skorna va typ bestämt men inte det andra. Jag tog lite snabba bilder på allt när jag kom hem från träningen, därför är inte kvaliten den bästa. De limegröna shortsen ser tillexempel gula ut och bilden på de aprikosa shortsen är suddig...


                      


1. BikBok - 249 kr

2. BikBok - 99 kr

3. Gina Tricot - 99.50 kr (ord pris. 199 kr)

4. Gina Tricot - 149 kr

5. Lansi - 299 kr (tog mamma hem från jobbet, alltså inte köpt på väla)

6. BikBok - 99 kr

7. BikBok - 99 kr (egentligen limegröna, dålig bild)

8. Only - 429.95 kr (totalt förälskad)

9. Skopunkten - 299 kr

10. Skopunkten - 149 kr


Köpte även två paket med toffsar. Jag bara älskar jackan, både jag och emmie köpte en, KÄÄÄR!


 

Av Elin - 19 mars 2013 23:34

Tjenamittbena!


Nu är två prao dagar avklarade. Har det ganska bra på norra skåne faktiskt, alla är så snälla.


Igår så fick jag ringa till Julia Isberg och ställa frågor (som jag själv fick komma på) till henne. Satan svårt att skriva medans hon säger det. Sen skrev jag in det på datorn och min handledare jälpte  mig att få det rätt och så kom det med i tidningen idag. Trodde inte jag skulle få det som första uppgift, men roligt att få sånt ansvar direkt.

Sen kollade jag mest lite resultat och kollade på Marika en stund, där va inte så mycket roligt att göra igår.


Idag satt jag mest och glodde och kollade lite på vad de andra gjorde fram till typ halv sju. Då följde jag med Janne till tyringe och kollade på hockey. Tyringe spelade kvalmatch mot Lund och vann med 7-1. Hockey är dock inte riktigt min grej, fattar inte riktigt, men det va ändå roligt. En cool ny upplevelse.


Imorgon va det tydlign en hel del att göra på kontoret sen ska jag följa med Janne och kolla på IF Kristianstad - Vinslöv, lite mer min grej det där med handboll... ;)


 

 

♥ njut av livet, du lever bara en gång ♥

                     

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards