Älskaardiig

Alla inlägg under september 2012

Av Elin - 25 september 2012 17:42

Tjenamittbena!


Jag vet att rubriken låter som om jag är typ tre eller något, men det är bara jag och Erik som förstår. Bara för att vi har världens sämsta humor och inte är riktigt normala...


Helgen har varit helt okej. Kunde inte spela mot Trelleborg i lördags och det är ja lite sur över men sånt är livet och mina grymma brudar vann ju så det känns lite bättre. I söndags stod jag i kafeterian men mamma och Annelie, sen åkte jag, mamma, pappa & bästis in och kollade på IFK. Det blev vinst där och efter det åkte vi och åt på en kina restaurang, svingott. SPLITE! ;)


I går gjorde jag inte mycket. Vi hade studiedag och jag kollade mest på film och TV. Va faktiskt en runda hos sjukgymnasten, tro det eller ej, men det va faktiskt ganska roligt igår...


Idag va det skola igen. Slutade 15.10 men dagen har ändå varit ganska chill.. Efter skolan har jag inte gjort så mycket. Ikväll blir det träning, andra gången med Anton för de andras del. För min del blir det massa övningar som jag har fått av sjukgymnasten... Men men, det är lite träning iallafall...


Ha det bra!



Av Elin - 19 september 2012 22:40

Tjenamittbena!

I måndags va det först skola och sen på kvällen va det domarkurs. Så fruktansvärt drygt men nu är jag iallafall föreningsdomare, dock vet jag inte om jag vill döma speciellt mycket...

Igår va det skola, det va en bra dag i skolan dessutom. På kvällen va det träning, första med Anton, grymt. Trampade dock fel och stukade foten så nu är det hej kryckor och bandage och Hejdå handbollsträningae/match...

Idag va det friluftsdag, för min del fotbollsgolf i Rinkaby. Det va faktiskt ganska kul och det gick helt okej trots alla omständigheter med min fot... Dock kunde det ha blåst lite mindre och varit lite varmare. Men jaja, över lag så va det kul.

Ikväll va det dags för andra träningen med mina små killar. Gick ganska bra denna gången också. De flesta vill faktisk lära sig och vi har roligt tillsammans. Föräldrar möte efter träningen och ibland undrar man men det blir säkert bra när vi kommer in i det...

Nej, nu ska jag sova, med ett äkta leende på läpparna. Glädjen inom mig just nu går inte att beskriva med ord... Och det är helt sjukt vad bra det känns!

Ha det bra!

Av Elin - 16 september 2012 16:50

Tjenamittbena!


Det va en hel vecka sen jag skrev förra gången men det är sånt som händer.


I onsdags va det första träningen med killarna. Det gick faktiskt väldigt bra, jag tyckte det iallafall. Det är duktiga killar, dock vill de inte lära sig nya saker utan bara spela. Men så är det nog de första träningarna efter sommaren, det blir säkert bra sen. Jag tyckte iallafall att vi hade det kul i onsdags, va dock ganska trött när jag kom hem...


I torsdags kväll hade jag kalas för släkten. Fick blandannat ett kameraobjektiv (för jag har världens snällaste släkt), ett fuck cancer armband och massa pengar.


I fredags efter skolan så körde jag och mamma till stan, köpte ny plattång, ny kamera väskaoch lite så. Sen på kvällen va det dags för seriepremiär med brudarna mot HK Malmö. Vi spelade helt okej, mer bra än dåligt, och lyckades få med oss en go vinst att börja serien med.


Igår va det Taxi cupen i Sölvesborg, samling 07.15, trött som få va jag då... Det gick helt okej igår, hade lånat spelar från både Hässleholm och Åhus då alla från Vinslöv inte kunde va med. Vi spelade väll inte jättebra precis men vi lyckades ändå vinna alla utom en, den matchen vi förlorade va dessutom inte tjejerna från Åhus med.


Idag har jag inte gjort mycket, har varit på ICA med mamma men det är nog typ allt.... Har fått mitt skolfoto, är dock inte alls nöjd.... Fast det är jag aldrig med skolfotona...


Ha det bra!


Här kommer lite bilder, blandannat på det jag fått och när jag mår som bäst:


         


Handbollsplanen - där alla bekymmer försvinner för ett tag


           

Av Elin - 9 september 2012 20:53

Tjenamittbena!


Dagen började med match mot Åhus. Det gick rent ut sagt förjävligt. Vi spelade ganska lika de första 20 minuter men sen började vi slarva totalt. Vi lyckades helt okej men avsluten fick vi verkligen inte till. Åhus va värda vinsten, utan diskussion, för de kunde spela handboll men idag kunde inte vi det...


Och då ska vi inte snacka om hur det gick för mig... Det som kändes så bra i torsdags... Jaja, det är väll bara att fortsätta kämpa...


Efter det blev det 2 års kalas hos min lilla prins. En sak är säker, jag har världens bästa och gulligaste lilla kusin. Min lilla solstråle, min lilla prins, redan 2 år, det är sjukt... Busade lite med kusinerna, åt och fikade. Körde hem vid 5...


Vid 6 kom Malin. Vi planerade lite för P 04/05 som ska börja träna på onsdag. Sjukt svårt att planera träningar när man inte vet hur mycket handboll killarna kan, men det blir säkert bra i slutändan...


Ha det bra!


 

Sista matchen som 13 åring kunde ju ha gått bättre om man säger så...

Av Elin - 8 september 2012 22:02

Tjenamittbena!

Gick upp vid 7 idag. Trött som jag vet inte vad. Va i sporthallen vid 8 och satt i sekretariatet 3 matcher. Gick faktiskt väldigt bra, failade inte en enda gång. Ganska lättförtjänta pengar, man får ju tänka positivt om man nu ska sitta där. Vid 1 va jag klar, då kom Jacob och Freddan så jag och Freddan hade följe för han skulle till Oscar.

Kom hem och vilade lite sen körde jag och mamma till stan. Fick gå på media markt i flera år medans mamma va och köpte paket till mig. Vi körde in till stan, fick lite nya kläder, 1 klänning, 2 byxor och 2 linnen. Sen körde vi ut till Skopunkten, där blev det ett par nya skor också. Kan väll inte säga annat än tack mamma.

Nu ska jag snart gå och lägga och kolla på en film. Sjukt trött och jag ska va i hallen kl 10 imorgon. Satan vad taggad jag är! ÄNTLIGEN är handbollen igång!


Ha det bra!

Bjuder på lite egobilder bara för att jag känner för det ;)

Av Elin - 7 september 2012 19:03

Tjenamittbena!


Äntligen fredag och HELG! Och troligtvis kommer min helg innehålla handboll, handboll, handboll & 2 års kalas för kusinen ;)


Skolan idag va helt okej. Fast fredagar tar man sig egenom med ett leende på läpparna, liksom sista dagen innan helg är inga problem ;)


Har inte gjort så mycket i eftermiddag men ikväll måste jag iallafall städa rummet, förhoppningsvis tar det inte jätte lång tid. Får nog ta och lägga mig ganska tidigt ikväll..


Imorgon ska jag va i sporthallen vid 8, ska sitta i sekretariatet till damerna. Kommer faila totalt, de äldsta jag har suttit till innan är Flickor A och det är lite skillnad. Jaja, ska sitta med Axel och han kan så det ska nog gå bra ;)


På söndag ska jag spela handboll :D Träningsmatch mot Åhus hemma klockan 11, så lycklig. Och eftersom att träningen igår kändes fruktansvärt bra så längtar jag något ENORMT! Sen på eftermiddagen blir det kalas hos kusinen som fyller 2 på måndag när jag fyller 14 :D


På måndag fyller jag somsagt år. Först skola, sen cykla till söderpark och förhoppningsvis fixa prao. Erica följer med så efter det ska vi umgås, va längesedan sist. Ska förmodligen köra karamellfärgs dip dye bara för att vi så hemskt gärna vill prova ;) haha.


Ha det bra!


Pratade om Fuck Cancer smycken innan, har hittat två olika armbad som jag gillade. Dock va det de översta jag syftade på innan. Hittade det häromdagen på en sida och sen såg jag att en jag känner hade fått ett sånt.


Detta coola pärlade armbandet hittade jag på ungcancershop.se


   

Detta däremot fina armbandet hittade jag på hildestamdesign.se

Av Elin - 7 september 2012 10:14

Tjenamittbena!

Låg och funderade igår när jag skulle sova. Kom på två saker till som jag önskar mig, har dock redan glömt det ena igen...

Men iallafall, jag önskar mig ett smycke, helst armband, som det står Fuck cancer på. Såg det igår och fastnade direkt för det. Pengarna behöver inte gå till någon cancer grej, bara det står Fuck cancer på det.

Ha det bra!

Av Elin - 5 september 2012 21:32

Tjenamittbena!

Här kommer det jag har kommit på än så länge. Är ganska tråkig men detta är det jag vill ha...

♥ njut av livet, du lever bara en gång ♥

                     

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards