Älskaardiig

Direktlänk till inlägg 20 maj 2014

jag vill inte lämna min trygghet

Av Elin - 20 maj 2014 21:57

Jag har haft hemsk ångest de senaste två veckorna. Alla pratar om hur nära sommarlovet är och hur skönt det ska bli att få börja på gymnasiet och att få börja om. Här går jag och bölar (inte bokstavligt men nästan) för jag vill inte ändra på någonting överhuvudtaget. Visst, min klass är lite lustigt och alla kanske inte står varandra så jättenära. Men där finns många guldglimtar i den ändå. Jag vill ha det precis så som det är nu, jag vill inte börja om, jag trivs så som det är här. Denna klassen har fått mig att hitta mig själv och jag har skaffat världens finaste vänner. Jag trivs så bra och framförallt så känner jag mig trygg. Trygg i mig själv och trygg som en av alla individer i klassen. Och för mig är trygghet så otroligt viktigt. Att vi bara har några få veckor kvar med varandra är hemskt och att jag dessutom missar en av de är ännu värre (dock är jag rätt nöjd över att få åka till turkiet också, så det är verkligen inget jag ångrar). Tänk att jag kanske aldrig kommer träffa några av dessa personerna igen, vissa av de har jag gått med sedan jag började skolan.


Jag kan vara fullt ärlig och säga att jag i sjuan aldrig ens hade en tanke på att jag skulle ta detta så hårt. Jag var otroligt besviken över klassen när jag fick reda på den i slutet av sexan och jag trivdes inte alls i sjuan. Men under nian har allt blivit så bra, dock är det alldeles för sent och året har gått så otroligt fort.


Jag tror att detta kan vara en av anledningarna till att gymnasievalet har varit väldigt svårt för mig. Jag och Jennie var och skuggade på plus (skolan som jag efter många om och men har som förstaval) idag och jag är fortfarande inte 100% säker på mitt val. Jag vet att det inte står ristat i sten och att man får ändra sig om man verkligen känner att man vill. Men jag tror att denna osäkerheten om allt gör så att jag inte vill börja om, att jag inte vill lämna min trygghet.


Så ser ni någon som gråter, på både avslutningsmiddagen och skolavslutningen, så är det troligtvis jag. Lilla jag som är rädd för vad som komma skall på grund av att jag känner mig osäker och inte vill lämna min trygghet. Det kommer säkert att bli bra, men nu är det jobbigt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 26 november 2014 15:49

Jag har nu bestämt mig för att byta bloggportal. Då jag har börjat tycka att det är rätt roligt att blogga igen så kände jag att jag behövde en ny start. Det första inlägget jag skrev här var den 26 juli 2010 och det har ju hänt en del sen dess, jag ...

Av Elin - 25 november 2014 14:16

För ett tag sedan skrev jag att jag hade fått hem ett grymt rosa paket i postlådan. Det paketet innehöll ju en kamerarem som jag fick äran att resencera. Nu har jag använt den ett tag (även om det inte har blivit så spciellt mycket fotande den senast...

Av Elin - 25 november 2014 14:04

Igår och idag har jag varit 2 coo 4 school eller något. Huvudet vill inte alls som jag vill, det gör ont och jag känner mig helt seg. Igår va jag därför hemma hela dagen och gjorde egentligen inte så mycket. Fixade enbart lite på mitt rum eftersom at...

Av Elin - 14 november 2014 05:45


Har man någongång fått sitt hjärta krossat, riktigt trampat på och brutalt misshandlat, så får man för sig att man aldrig kommer bli lycklig igen. Man går rundor och bär på något som tynger ner en. Efter ett tag så blir livet bra, man hittar en varda...

Av Elin - 7 november 2014 14:34

Fick hem ett fint rosa paket med ett grymt inehåll för någon dag sedan. Har fått äran att rescensera en kamerarem från Cochise Design och jag måste bara visa hur fruktansvärt fin den är. Det är alltså komma ett inlägg till om denna skönhet när jag ha...

♥ njut av livet, du lever bara en gång ♥

                     

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards