Älskaardiig

Alla inlägg under november 2010

Av Elin - 30 november 2010 22:50

Det får bli ett sanbbt inlägg om igår, idag och lite imorgon. Igår så jaa, vad gjorde jag? Jo jag va först i skolan, hade elevensval, sista gången... Efter skolan va ja med Erica, vi pysslade lite, sen va det dans. Där dansade vi med stora gruppen, fikade och flumade. Tummen upp för julmust! (Y) <3 Efter det va det handbollsträning men jag tränade bara 20 min typ för sen fick jag sjukt ont i foten. Idag va det först skolan, blandannat slöjd. Efter skolan åkte jag hem, sen pysslade jag lite.Ikväll har jag varit hos farmor och farfar och börjat sätta upp farmors 681 tomtar. Inte nog med mängden, hon har alla på samma ställe i köket... Imorgon blir det först skola, sen blir det Erik, klockan typ 18.00 tror jag? är det handbollsträning, hoppas att min jv fot inte gör ont!


Igår fick vi reda på att det va bestämt att vi skulle till Hallby, fy f*n vad jag längtar och sjukt kul kommer vi att ha.


Imorgon är det första december, 24 dagar till julafton och julkalendern börjar. Inte för att jag brukar kolla men förtsta avsnittet kollar jag däremot alltid på.


Jag vet detta skulle bli ett snabbinlägg men det blev lite längre än väntat... ;)


Bjuder på en bild?

Nej inte idag.


Ha det bra!

 

Hej Svejs!

Av Elin - 28 november 2010 17:39

Känner på miig att detta faktiskt kan bli ett långt inlägg, eller iallafall längre än vanligt.


Idag va det dop för Albin. Det började med att jag och Elin M skulle va ljusbärare... Vi va nog väldigt bortkomna igentligen, men men det gick bra. Jag har kommit på att det är sjukt tråkigt att sitta i kryrkan, jag lyssnade typ på 10% av allt det prästen sa, om inte mindre. Och när alla sjöng så satt jag bara och gludde för jag hade inte fårr någon lapp ;) men men, typ ingen av oss sjöng. Kalle och jag vi hade roligare med hans russin, haha och Elins lillebror lyssnade på hon... eller inte kanske. Iallafall tillslut blev det dags för dop och då fick vi röra på oss lite. Först döptes Eliot och sen va det några som sjöng, jävligt fint. Sen va det dags för Albin (Nils Johan Albin Åberg) att döpas, gick väll ändå rätt bra, blev bara lite ledssen när han fick vatten på huvudet. Efter dopet blev det mat och fika i församlingshemmet. Vi åt potatis, kött och brunsås, GOOTTTT! Efter det satt jag och Hampus upp en tipsrunda, tror jag fick nästan alla rätt iallafall. Sen blev det lite prat och så, fick även skriva i en bok som albin ska få sen, där skulle man skriva vad albin kommer bli i framtiden men man fick inte kolla vad andra skrev. Efter det blev det torta, den va sjukt god. Sen efter en stund åkte typ alla hem, då satt vi som va kavr och pratade lite och sen började dem stora städa. Dopet började vid 11.00 i "morse" och vi kom hem vid 16.30-tiden.  Nu har mamma och pappa kommit hem från coop, dem körde dit efter vi kom hem och jag sitter och ugglar i soffan. Jaja, dagen har varit roligt.


Tänkte att jag skulle visa lite bilder sen dopet, vissa bättre än andra.



Anton hade kräkt typ hela natten och hade inte somnat från 05.00, därför va han lite trött:

           


Ha det bra!

 

Hej Svejs!

Av Elin - 28 november 2010 00:00

Kvällen hos Julia va ändå rätt rolig. Noa är fan bäst på att dansa! :D   


Imorgon blir det dop för Albin och som jag kanske har sagt tidigare så ska jag va fadder. Klockan är nu 00.00 och dopet börjar 11.00 så nu blir det sova så jag orkar gå upp i tid och sen orka med dopet och det där.



   Erik, JAG ÄLSKAR DIG!    

Av Elin - 27 november 2010 18:32

Detta får bli ett snabbt inlägg om både igår och idag för Erik kommer när som helst.

Igår va det först skola sen följde Erik med mig hem. På kvällen blev det mys i soffan med familjen + Hampus.

Idag har jag pysslat hela dagen typ, snart kommer Erik för vi ska på party hos Julia. Hoppas det blir skoj.


Ja det va verkligen ett snabb inlägg om två dagar.


bilder på kvällens outfitt:

Kanske inte världens bästa.

    

Ha det bra!

Hej Svejs!

Av Elin - 25 november 2010 22:19

Mästare i Klasshandboll i Vinslöv! :) <3

Vi är världens bästa klass! Fan vad jag är nöjd med min klass ändå om jag tänker efter, älskar er alla! <3


Nu över till resten av dagen.

På förmiddagen spelade vi ju då klasshandboll och den vann vi lätt. Efter det gick vi till skolan och hade rast, sen åt vi. Efter maten skulle vi upp till furutorp igen och ha B-språk. Efter B-språket gick jag till hallen för mamma & några till va där. Vet inte exakt vad klockan va när vi kom hem men typ kvart i 4. Då somnade jag på soffan. Vid 6-tiden väckte mamma mig och då körde vi upp till hallen för det va föräldrar möte innan träningen. Träningen va kattastrof! Jag hade skit ont i min fot och skulle ta det lung för jag hahr haft feber denna veckan och är dessutom sjukt förkyld, men lyssnade stellan? NEEJ! Jaja efter träningen åkte jag hem och åt lite sen nu skriver jag med den underbara och jag kom precis på att vi har engelska glosor tills imorgon.


Imorgon ska jag gå till skolan, ska möta Erik vid blommatt vid 8 tiden.


Ha det bra för det har jag!

Hej svejs!


Av Elin - 24 november 2010 21:47

Kasshandboll imorgon, men Erica kan inte va med :( lider med dig gumman!


Jag va bra tvungen att skriva det, nu över till dagen.

Idag va jag i skolan igen, är rätt så ifatt kompisarna iallafall. Va inte med på idrotten idag, vill ju vara frisk imorgon. Men snö är iallafall något som gillas på vår skola. På idrotten spelade de andra fotboll och jag och Amanda va tidtagare, med hjälp av våra mobiler. Ingalill vislade som slutsignal när 3 min hade gått. jag & Amanda hade sjukt roligt, ingen fattar varför, bara vi. Efter skolan va jag hos farmor, vi gjorde typ absolut ingenting. Nu har jag hjälpt mamma att göra tabeller till klasshandbollen imorgon. Dessutom fattar jag inte ett skit av tyska läxan.  Men men...


Ha det bra!



Y E





Hon va inte ett dugg sur, hon har kanske fattat att det hon gjorde, gör småbarn bättre!



Av Elin - 23 november 2010 22:38

IFK - YSTAD

Ifk förlorade tyvärr, men det va inte så konstigt eftersom att dem brände så många perfekta lägen. Blandannnat typ 3 straffar. Sen kan man verkligen inte säga att dommarna va dem bästa. Så bra stämmning har det nog aldrig varit i Arenan förr, och allt tackvare att dommarna sög. Dem dömde imot ifk hela tiden och hade matchen spelats i ystad hade man kunnat säga, jv hemma dommare! Jaja efter matchen körde jag och pappa hem och sen blev det historia. Imorgon blir det nog skola, har inen feber nu och har varit feberfri ungefär hela eftermiddagen. Hoppas att jag är feberfri imorgon när jag vaknar också för jag måste bli frisk, iallafall tills på torsdag! Sen vill jag till skolan för att inte komma efter i allt dem gör nu. Och Erik måste få tillbax sin geografi bok. Neej nu ska jag kolla datan ca 20 min till ungefär sen blir det sova.


Ha det bra!



Av Elin - 23 november 2010 14:19

Jag orkar bara inte göra dem där tråkiga sakerna... Har jätte tråkigt, men men får väll ta och göra dem så att det blir klart, sen måste jag lösa så att Erik får tillbax sin geografi bok för den fick jag för han hittade inte min, sen när han hade kört och jag skulle ta en sak i min väska så låg den där så nu har jag två geografi böker här hemma medans Erik inte har någon...

♥ njut av livet, du lever bara en gång ♥

                     

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards