Älskaardiig

Alla inlägg under december 2012

Av Elin - 31 december 2012 23:45

Tjenamittbena!


Detta är mitt sista inlägg detta året. Och jag måste erkänna att mitt 2012 har varit grymt!


Visst jag har varit sjuk, skadad & haft ett rent helvete. Personer som jag älskar har blivit dåliga, vissa dagar har varit kaos, jag har bråkat med personer som betyder mycket & jag har varit bora från sporten jag älskar i evigheter. Men det är sånt som hör till livet, livet är inte alltid enkelt.


Men över lag så har året varit ett av de bästa, jag har fått så fruktansvärt många nya vänner, jag hade världens bästa sommar, jag har ändrats som person, jag har spenderat mycket tid med de jag älskar, ja har fått hjälp med alla mina skador, lagt ner mycket tid på handbollen.


Jag har varit ledsen & jag har varit överlycklig,

jag har gråtit & jag har skrattat,

jag har mått dåligt & jag har mått bra,

jag har förlorat vänner & jag har fått nya vänner,

nu ser jag fram imot ett nytt år med nya möjligheter...


tack alla fina människor för att ni har gjort detta året grymt, jag skulle aldrig klara mig utan er, ni är guld värda!


kram på er alla!


 

Av Elin - 31 december 2012 00:12

Tjenamittbena!


Gick upp vid 11 idag faktiskt och startade en film. Sen, tro det eller ej, började jag städa lite smått på mitt rum. Sorterade bort alla smutskläderna och la de som skulle in i garderoben på sängen. Städade även i min smik m.m låda, så nu hittar jag sakerna där. Mamma kom in och hjälpte mig och hängde in grejerna i garderoben och sen flyttade vi lite saker och slängde en del så nu har jag inte det proppfullt bland underkläderna  och träningkläderna längre. Jag kan helt enkelt om jag bara vill.


Har inte gjort så mycket mer idag, har mest legat på mitt rum och lyssnat på musik och så.. Ikväll kom Johan & Kristina så har suttit i soffan och pratat med 4 vuxna, låter som en kul lördagskväll om jag får säga det själv. ;)


Imorgon är det nyår, ska iväg till familjen Isberg vilket blev bestämt nu ikväll. Hoppas att 2013 blir ett bra år...


Ha det bra!

Av Elin - 30 december 2012 00:05

Tjenamittbena!


Idag gick jag upp vid tolv, hade ett rent helvete när jag skulle sova igår men efter mycket om och men som somnade jag vid typ halv/kvart i 4.


Har inte gjort speciellt mycket idag, duschat och lite så. Även kollat på lite handboll på tv:n, först Lugi- VästeråsIrsta i damernas elitserie och sen IFK - Allingsås i herrarna. Det blev vinst till Lugi & IFK. Åt bakadpotatis ikväll, så fruktansvärt gott.


Har inte städat mitt rum idag heller, så sämst är jag. Hade tänkt säga till mamma att jag bara städar ifall hon ringer och bokar tid på studio wass så att jag kan få pierca naveln men sen tänkte jag att det va lite för tramsigt. Så jag snackade med pappa och sa sen till mamma att pappa sa att om mamma sa att det va okej så fick det väl va det, vilket han faktiskt sa, så förhoppningsvis ringer mamma dit på måndag, annars lär jag få allvarlig dampattacker på de båda två... Vill ju göra det nu innan handbollen, skolidrotten och sjugymnasten drar igång igen. Jaja, nu ska jag sluta babbla om det.


Ha det bra!


 

Av Elin - 28 december 2012 23:59

Tjenamittbena!


Idag blev det vårdcentralen med pappsen. Det tog evigheter för där va massor med folk och alla satt och hostade... Iallafall, fick ta stick i fingret denna gången, inte så hemskt egentligen. Fick ut en till hostmedecin så nu har jag två stycken som jag ska ta. Hoppas på att hostan försvinner nu.


Efter vårdcentralen körde vi till byn och pratade med mamma, va på apoteket och hämtade hostmedecinen och va och handlade. När vi kom hem åt jag, tog medecinen och somnade på soffan. Blir helt sjukt trött av all medecin jag trycker i mig..


Vid lite över 1 kom kusinen och farbror joakim hit. Chillade lite med min knäppjök som sken upp som en sol när han såg mig. Han hann inte ens ta av sig ytterkläderna innan han hade sprungit in till mig i vardagsrummet. Det är sånt som värmer i hjärtat.


Har inte gjort mycket mer idag. Kollade på två filmer som gick på tv nu ikväll, vet inte vad de heter men de va mest konstiga iallafall.


Imorgon måste jag verkligen städa på mitt rum, annars vill jag inte va här inne själv. Ska typ stänga av mobilen och inte starta den från rummet är städat.


Nej nu ska jag skriva ihop ett grattis sms till en fin vän och sen ska jag sova.


Ha det bra!



Snygga som få!

   

Av Elin - 27 december 2012 23:20

Tjenamittbena!


Idag har varit en riktig slappedag. Jag skulle ha varit i hallen vid 9 och kollat på brudarnas träning men mamma väckte mig vid 8, jag somnade om och hon glömde tiden, vid tjugo i 9 kom hon in igen och jag frågade om jag va tvungen att åka dit, jag orkade verkligen inte så jag slapp det. Jag somnade om och vaknade vid halv 11-11, mycket bättre enligt mig. ;)


Idag har jag verkligen inte gjort mycket alls, har kollat på 3 filmer och fixat lite på datorn, det är nog allt, dagen har gått väldigt fort ändå...


Imorgon ska jag upp vid 8, måste va på vårdcentralen vid 9 för att kolla hostan igen, får se hur det blir, vill bli av med den nu så att jag kan få träna... Sen ska jag nog gå in och kolla på brudarnas träningen en stund. Annars vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Måste verkligen städa rummet vilket jag har sagt jätteläge att jag ska göra så imorgon får jag väll ta mig i kragen och göra det...


Förresten, jag skriv i min lista på 30 saker som jag inte tycker om att jag inte gillar att sakna någon. Det är verkligen hemskt när två av personerna som betyder mest för mig inte är hemma, den ena är dessutom på andra sidan jorden typ... Okej att en är borta ibland, men varför båda två på samma gång?!


Ha det bra!

Av Elin - 27 december 2012 15:48

Tjenamittbena!


Jag sa ju igår att bilder på det jag köpte i stan igår kanske kom idag och eftersom att jag verkligen inte hade något att göra så har jag faktiskt tagit kort på allt. Formen på kläderna kan se lite konstig ut nu när de hänger på galgen...


(klicka på bilderna så blir de större)


H&M


          


Kappahl


      


Lindex


 

-

Av Elin - 26 december 2012 23:49

30 saker som...



... jag inte tycker om

  • spindlar
  • att sakna någon
  • soppa
  • fisk
  • när folk svarar jaha
  • människor som bara vill förstöra för andra
  • att vara sjuk
  • att behöva gå upp tidigt
  • knacka/ringa på hos folk
  • när man ser att folk läser ens sms men inte svarar
  • att prata i telefon när det inte är jag som ringer någon
  • slask
  • att bli kittlad
  • när håret är helt fuckat
  • att välja kläder på morgonen
  • när det är strömavbrott och man inte har batteri på mobilen
  • när folk knäcker typ fingrar och sånt
  • när jag inte har tillräckligt med pengar för att köpa något
  • folk som tjatar på mig
  • småkryp
  • cykla
  • folk som blir sura över allt
  • julmust
  • lingonsylt
  • färgen senapsgul
  • personer som inte har någon humor alls
  • personer som helt plötsligt slutar skriva smileysar
  • när jag inte kan stava till ett ord
  • när jag inte vet hur jag ska svara på ett sms
  • städa mitt rum

... jag gillar

  • cola
  • mina vänner
  • min familj
  • min släkt
  • personer som skrattar åt allt
  • personer jag kan vara totalt galen med
  • schnitzel
  • åka skidor
  • sommar
  • handboll
  • mitt lag
  • mina små coola killar
  • kittla andra
  • min telefon
  • strömavbrott när man har batteri på mobilen och bara kan mysa med massa tända ljus
  • julafton
  • att få saker
  • shoppa
  • duscha
  • sova
  • kolla på film
  • godis
  • baka
  • färgglada saker
  • åka utomlands
  • sola
  • skratta
  • använda nya kläder för första gången
  • folk som accepterar mig för den jag är
  •  

 


Av Elin - 26 december 2012 23:39

Tjenamittbena!


Mamma kom in och väckte mig vid 11 idag och frågade om vi skulle köra till stan och byta lite saker och så. Jag funderade en stund och sa att vi kunde åka in där fall Ebba ville med. Hon fick nämnligen ett presentkort på butik jasmine av oss i julklapp så att hon kunde ta hål i öronen.Vi ringde bort och frågade henne och klart ville hon följa med.Så det blev kusinmys i stan idag då mamma var ganska seg i vissa affärer. Jag hoppade in i duschen lite snabbt och fixade lite och vid kvrt över 12 körde vi till stan.


Ebba tog hål i öronen, det blev lila öronhängen, SÅKLART, och så köpte hon ett paket med 6 par andra öronhängen.

Själv handlade man en del, men hade presentkort och lite julklappspengar kvar så gjorde inte av med jättemycket egentligen. Hade tänkt lägga upp bilder på det jag köpte med har inte tagit kort på det än så det går inte. Det KANSKE kommer imorgon.


Vid 4 körde vi hem från stan. När vi kom hem la jag mig en stund på soffan, jag sover inte speciellt bra på nätterna eftersom att jag bara hostar så jag är ganska trött på dagarna. Vi åt och sen fixade jag lite med datorn och så. Senare ikväll blev det mys, det behövs det också ibland.


Imorgon cyklar jag till hallen vid lite i 9. Brudarna har träning och jag är jättearg över att jag inte får vara med... Jag hade fått va med på lite om jag inte hade haft min hemska hosta, men men, nu vill jag bli helt frisk så att jag kan börja träna ordentligt igen.


Hade tänkt skriva ett inlägg med 30 saker jag gillar och 30 saker som jag inte tycker om så det kommer snart. Sen är det dags att sova.


Ha det bra!

♥ njut av livet, du lever bara en gång ♥

                     

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards