Älskaardiig

Alla inlägg under april 2013

Av Elin - 29 april 2013 21:56

Tjenamittbena!


I lördags dömde jag dm. Det gick ändå ganska bra. Fast det är sjukt vilken skillnad det är på olika F00 lag.

På kvällen åt vi Pizza med Erik, Johan och Kristina. Eftersom att jag och Erik är vänner så har våra föräldrar börjat umgås som ''vanligt'' igen.


Igår städade jag gammelfarmors bil. Efter något år på landet så va den inte så fräsch, men nu är den för jag är en duktig flicka. Men jag gjorde inte så mycket mer igår tror jag...


Idag va det måndag igen, helt okej dag faktiskt. Efter skolan kollade jag på pretty little liars och tråkade lite. Ikväll va det träning. Med klister, med Mattias och med hässleholm 97&98. Ganska kul men jag (som aldrig har fått blåsor innan) lyckades såklart få 2 blåsor på mitt lillfinger... menmen...


Imorgon är det orientering på hässleholmsgården och sen på onsdag är vi lediga.


Ha det bra eller något!

Av Elin - 26 april 2013 21:47

Tjenamittbena!


Tänkte ta de senaste dagarna lite snabbt bara för att. I onsdags va jag i stan med Erica. Köpte ett linne 0ch lite underkläder. Hade ju inget speciellt som jag skulle köpa.


Igår va det skola, va dödstrött när jag kom hem så jag somnade. Hela kvällen satt jag med en inlämningsuppgift i NO och därför kunde jag inte gå på ungdomsledarmötet. Malin va inte heller där och det är typ andra eller tredje som vi missar så det känns sådär...


Idag har jag käkat massor. Åt frukost av någon anledning, både macka och banan. Sen hade vi hemkunskap och där gjorde vi en övergod broccoli soppa och sen åt jag 4 pannkakor i matsalen eftersom att jag fick Alvas.


Har möblerat om på mitt rum i eftermiddag. Mamma hade börjat när jag va i skolan men jag ville inte ha det som hon hade ställt det så vi fick flytta rundor på lite saker. Jag är inte klar än men mamma skulle fortsätta fixa imorgon när jag dömer F00 i dm (vilket jag inte vill göra).


Jag lagade kvällsmat ikväll, broccoli soppa... Jag som inte brukat gilla varken soppa eller broccoli. Men gott var det och det tyckte mamma också så jag tror att jag lyckades ;)



Jag kom på ett vardags problem ikväll när jag duschade, det där med att raka benen. Det är riktigt drygt. Det tar typ överlång tid och försöker man skynda sig lite så är det värsta cut for bieber på benen. Eller när man ska nå baksidan av låren, man håller ju på att bryta ryggen. Och det är ju egentligen ingen som tänker på ifall jag har håriga ben eller inte. Vintern är chill, där gör det ingenting ifall benen är lite håriga, det är det ändå ingen som ser, men på sommaren när man går i shorts så är det ju mindre fräscht med värsta håriga benen. Och man slösar så mycket vatten också... och oftast så kommer man på att man behöver raka benen när man har sådär lite bråttom och ska iväg eller när mamma och pappa också ska duscha och står och väntar otåligt utanför toaletten...


Nej nu ska jag ta och tänka lite mer på mitt vardagsproblem sen ska jag krypa ner ordentligt i min nybäddade säng och kolla på film.



Av Elin - 23 april 2013 22:55

Tjenamittbena!


Dagen började med orientering. Typ hela klassen hade missuppfattat läraren så vi cyklade till vanneberga istället för till lillaskog. Men efter lite om och men så kom vi rätt. Sen va det skola som vanligt. Går till 15.10 på tisdagar så det är lite drygt.


Ikväll har jag suttit och försökt skriva på min novell, men det blev inte alls bra. Problemet är att jag inte kommer på vad den kan handla om och kladden ska vara klar imorgon... Nu har jag typ ångest och vill bara gråta eller något, pallar fan inte.


Jag blir så irriterad på vissa saker med skolan. Jag förstår att vi ska lära oss att skriva och läsa, att vi ska lära oss att jorden är rund och att hej heter hello på engelska. Men varför ska vi kunna skriva en novell? Vi ska inte bli några författare... Visst, vi skriver sagor och så, med det är lite skillnad, en novell är något speciellt... Åhh, jag blir så arg..


Imorgon är det skola sen åker jag och erica till stan. Hon skulle ha saker till dansuppvisningen och jag ska kolla efter lite annat.


Ha det bra!

Av Elin - 22 april 2013 23:20

Tjenamittbena!


Skola idag, måndagar går ganska fort. Har hälsovecka så det blev 40 minuters zumba istället för elevens val. Det va kanske inte det lättaste jag har gjort, men roligt var det iallafall. Stå och skaka på hela kroppen samtidigt som man ska förflytta sig på ett visst sätt, det är en utmaning...


Efter skolan tog jag bara det allmänt lugnt, som vanligt alltså.


Ikväll va det match mot Lödde. Det kändes bra innan matchen och vi vann med 20-12. Vi spelade oss fram till målen idag, vi kämpade och slet, vi har kanske spelat bättre men jag är otroligt nöjd. Men det va väl vår fina klädstil's förtjänst. För eftersom att Lödde spelar i Hot pants (vilket är riktigt fult) så värmde vi upp i häng...


Sista seriematchen denna säsongen, sista matchen utan klister, sista matchen med Stellan, Stenen och Cassa, och vem vet, kanske är det även sista matchen i just de matchställen eller som enbart F98...

~slutet på något bra, kan vara början på något ännu bättre



JagÄlskarMinaBrudar.

   


mobba inte bilden på mig, jag va bara tvungen. och ja, kvalitén suger för bilderna är tagna med mobilen...

Av Elin - 21 april 2013 23:33

Tjenamittbena!


börjar med gårdagen.

Cyklade till hallen vid tre då det va ungdomsavslutning klockan 4. Vet dock inte riktigt varför vi ledare skulle va där tidigare för vi gjorde ändå ingenting.

Det va en ganska tråkig avslutning, vi åt och fick medaljer. Det delades även ut pris till året ungdomsspelare, en till någon i P98 och en till någon i F98. Jossan och Ludde fick det (hade faktiskt gissat på dem) och de förtjänar verkligen det båda två.


Idag har jag chillat i soffan. Sen va det kalas hos kusinerna i hässlehåla. Första gången jag va i Jörgens lägenhet, riktigt fin lägenhet faktiskt. Vi va inte där speciellt länge. Körde hem och åt och ikväll har jag gjort massa baklänges videos och fixat lite annat.


Imorgon är det skola igen. Eftersom att det typ är någon hälsovecka så ska jag ha Zumba istället för elevensval imorgon. Efter skolan ska jag typ städa på mitt rum och så. Sen blir det sista seriematchen (sista någonsin utan klister) mot Lödde.


Haha, gud vilket random inlägg det här blev, jag är trött och vet inte riktigt vad jag ska skriva, men men, bättre än inget hoppas jag...


Måste bara skriva att mina fina vänner kom hem med ett SM silver, hur grymt är inte det?


Ha det bra, nu ska jag sova, godnatt!

Av Elin - 17 april 2013 23:59

Tjenamittbena!

Hade bara svenska, matte och idrott idag, slutade tio i tolv, sjukt chill. Ute idrott är dessutom ett tecken på vår, vilket inte är helt fel.

Efter skolan cyklade jag hem och åt. Kollade på ett avsnitt av pretty little liars innan jag hoppade in i duschen. I eftermiddag har jag inte gjort alls mycket. Kollar på pretty little liars och deppat typ, vet dock inte varför... Men det är tur att jag har fina vänner som får mig att le.

Mamma hjälpte mig med att plocka undan kläderna på rummet ikväll så jag får väl fortsätta städa imorgon, inte så mycket kvar...

Imorgon är det en helt vanlig dag för mig, men två av mina närmsta vänner åker till Norrköping och spelar steg 5. Jag hoppas såklart att mina fina vänner kommer hem som svenska mästare så jag tar och önskar killarna ett stort lycka till.

~godnatt

Av Elin - 16 april 2013 14:44

halloj!

Idag skriver Erica, för Elin bara ligger i sängen och ja, har det bra eller nåt.

Vi slutade 12.45, gött.Tre dagar i rad när vi slutar tidigt är faktiskt inget  man gnäller om, eller?


Så efter skolan följde jag med Elin hem.Vi brukar inte ha så mycket tid och vi har nu inte varit på ett tag.Det är kul att träffas iallafall.

Vi åkte inlines, och det var faktiskt kul men Elin är ju expert ;)

Nej, men det är så fint väder nu.Snacka om skönt att våren äntligen har kommit till oss.


Nu sitter vi här och har inte så mycket att göra.Elin var sugen på glass, så varför inte?


kolla in in nya blogg; http://ericalinneas.devote.se

Av Elin - 16 april 2013 00:10

Tjenamittbena!

Måndag och tillbax till verkligheten, nästan iallafall.

Hade tre lektioner idag och slutade 11.05, riktigt chill. Imorgon slutar vi vid lite i ett och på onsdag slutar vi tio i tolv. Helt okej med mig.

Cyklade hem och vid lite i ett åkte jag och mamma upp till skolan igen. Utvecklingssamtalet gick bra, tog knappt 10 min och läraren tyckte samma som jag. Sen åkte vi ner till byn och lagade mina glasögon. Det va tydligen inget svårt men det va nära att någon sak va helt av och då hade det inte varit lika lätt.

Gjorde inte så mycket sen, mer än att kolla klart på gossip girl och börja på pretty little liars, verkar ganska bra det med.

Ikväll va det träning, först ca 40 min ute och sen ungefär 40 minuter inne. Fick något ryck och gick hem från träningen och det va riktigt skönt.

Nej nu ska jag sova, godnatt

♥ njut av livet, du lever bara en gång ♥

                     

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards