Älskaardiig

Alla inlägg under september 2014

Av Elin - 4 september 2014 22:29

Ja nu är vardagen igång ungefär som vanligt igen. Jag börjar komma in i rutinerna med skolan, träningarna har börjat, läxorna kommer så smått, jag spenderar alldeles lagom mycket tid med Anton och nästa vecka börjar även träningarna med killarna. Jag sa ju att jag skulle skriva igen när jag hade gått några veckor till och för en gångs skull så håller jag faktiskt det jag lovar när det gäler bloggen.


Jag trivs verkligen i skolan och är fruktansvärt nöjd med mitt val. Hade jag haft en aning innan om att det skullle bli såhär bra så hade jag skippat alla ångestattacker över gymnasievalet. Jag sa att jag aldrig skulle välja samhälle och att jag aldrig skulle välja plusgymnasiet, men ser var jag är idag. Skolan passar mig så otroligt bra. Alla lärarna verkar så härliga och nu börjar klassen bli mer och mer en klass. Man pratar mer och mer med personer för var dag som går och jag är nöjd, nöjd med klassen, nöjd med skolan och nöjd med mitt val. Vill även påpeka att detta inte har någonting överhuvudtaget med matkortet eller datorn att göra, jag hade trivt otroligt bra på plusgymnasiet ändå. 


Det är mycket nytt när man börjar gymnasiet, det är inte bara nya lärare och nya klasskompisar. Jag har aldrig pendlat till skolan förr och behövt tänka på ifall jag har bråttom till stationen eller inte, jag har aldrig kommit hem från skolan tio i fem förr och fått stressa till sporthallen för att hinna till träningen som börjar klockan 6. Men det kommer att bli en rutin, en vardag som känns normal. Visst saknar jag furutorpskolan ibland, allt va så enkelt där, men livet går vidare och jag ska blicka framåt.


Måste även dela med mig av att jag mår så otroligt bra för tillfället. Mycket av det är väl Antons förtjänst eftersom att han lyser upp mina dagar. Men att träningsmotivationen äntligen är tillbaka spelar också väldigt stor roll. Jag känner att jag för tillfället går runder med ett leende på läpparna och känslan "livet är riktigt bra", jag njuter av livet helt enkelt. 


Nu ska jag sluta babbla och istället bjuda på väldigt fina bilder som jag skulle ha lagt upp för någon vecka sedan...

   

♥ njut av livet, du lever bara en gång ♥

                     

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards