Älskaardiig

Alla inlägg den 5 januari 2014

Av Elin - 5 januari 2014 02:24

Jag låg och skulle sova när jag helt plötsligt började fundera. Snart är det bara en månad tills jag ska välja gymnasie och framförallt linje. Nu snurrar tankarna rundor i huvudet på mig och jag kan helt plötsligt inte sova...

Jag har tre funderingar på vad jag vill bli just nu. Alla tre är helt olika och har förmodligen fördelar och nackdelar alla tre. Men jag är verkligen inte säker på vilken linje jag ska gå och absolut inte på vad jag vill bli. De tre sakerna jag funderar på just nu är att bli konditor, fotograf eller idrottslärare. Det betyder resturang och livsmedel, estetik och media eller barn och fritid. Jag funderar och funderar och ändå blir jag inte ett dugg klockare, jag som hela tiden tänkt att det är gott om tid börjar nästan få lite panik... Är konditor och fotograf något jag verkligen vill bli eller är det bara hobbies just nu? Och idrottslärare, är det verkligen min grej?
Och det va ju inte direkt så heller att samtalet med SYV gjorde mig speciellt mycket klokare...

Sen så är det så mycket annat med det där med gymnasie också. Det betyder ny stad, ny skola, ny klass, nya vänner och nya rutiner. Något av det värsta jag vet är att åka på någonting där jag inte känner en enda människa. Visst, jag är en ganska framåt människa som har lätt för att hitta nya vänner när jag börjar prata med folk, men jag vill känna min trygghet. Och som det är nu, på furutorp med min klass och mina vänner så känner jag mig trygg. Jag är inte rädd för det som komma skall egentligen, jag är nog med nyfiken, nervös och förväntansfull... Men åhh vad mycket tankar och åhh vad svårt beslut. Jag är säker på att jag kommer sitta och fundera på mitt val in i sista sekund...

Nu har jag fått ur mig lite iallafall så nu ska jag förhoppningsvis kunna sova. Jag behöver det, behöver vända tillbaka dygnet. Och jag kan INTE gå upp klockan 2 imorgon.... Hoppas att det inte blev helt hemskt, behövde skriva av mig.

Ha det bra, puss!

Hittade en bild på Google, men inte blev jag klokare för det...

♥ njut av livet, du lever bara en gång ♥

                     

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards