Älskaardiig

Alla inlägg under januari 2013

Av Elin - 31 januari 2013 16:33

 


Jag heter Elin Anna Marie Persson och bor i en liten by i Skåne. Den 10 september 2013 fyller lilla jag 15 år. Jag går i klass 8a på furutorpsskolan och i den trivs jag oftast väldigt bra. Jag har gröna ögon och brunt hår.  Handboll är en sport jag brinner för, jag både spelar själv och är tränare för P 04/05.  Jag är en person som nästan aldrig är nöjd med mig själv, jag tänker alltid på vad jag kan göra bättre. Vissa stunder har jag väldigt svårt för att ta kritik, men i vissa stunder så är kritik vad jag vill ha. Jag är en ganska sprallig tjej som oftast går runt med ett leende på läpparna och babblar exakt hela tiden om allt möjligt. Innan jag lär känna en person kan jag dock vara ganska blyg. Jag har egentligen inga vanliga fobier mer än att jag hatar spindla, utan min allra största fobi är att knacka på hos folk... Jag är alltså inte riktigt som alla andra.  Och sist men inte minst, jag har jättesvårt för att skriva och berätta om mig själv...

Av Elin - 30 januari 2013 23:32

Tjenamittbena!


Hittade en grej på en blogg som jag kom in på helt random... Men hade iallafall tänkt göra det mest för att, börjar imorgon.


Dag 1 – Det här är jag
Dag 2 – Min familj
Dag 3 – En person jag saknar
Dag 4 – Innan jag dör vill jag...
Dag 5 – Minnen från 2012
Dag 6 – En person som står mig nära
Dag 7 – Mina rädslor
Dag 8 – En bild på mig när jag var liten
Dag 9 – Saker jag stör mig på
Dag 10 – Dagens outfit
Dag 11 – Husdjur
Dag 12 – Mitt rum
Dag 13 – Mina favoritappar
Dag 14 – När jag blir stor vill jag bli...
Dag 15 – Det här får mig att skratta
Dag 16 – Bästa årstiden
Dag 17 – Varför började jag bogga?
Dag 18 – Något som får mig att gråta
Dag 19 – Min favoritplats
Dag 20 – Saker jag älskar
Dag 21 - Favorit citat
Dag 22 - Det absolut bästa jag vet
Dag 23 - Något jag ångrar
Dag 24 - Något jag saknar
Dag 25 - Det här minns jag med ett leende på läpparna
Av Elin - 30 januari 2013 23:24

Tjenamittbena!


Skrev inte igår... Men igår va jag hemma från skolan då jag vaknade med huvudvärk och kände mig helt konstig i hela kroppen... Alltså blev det ingen träning för min del...


Idag va jag i skolan igen. Hjärt- och lungräddning på idrotten, haha jävla docka ;)

Efter skolan cyklade jag hem och satte mig med svenskan... Cyklade till träningen vid 4, jobbig träning idag, de lyssnade inte alls, bara massa trams... Men så hotar man med Erik, så får väll hoppas på att det går bättre på fredag. Efter träning hade vi ett litet snabbt föräldrarmöte. Mamma kom och hämtade, skulle bara hem och äta, sen skulle jag egentligen åkt till hallen och tränat. Men jag hade massor med läxa så jag skippade träning (mot min egna vilja) och stannade hemma och pluggade. Låg lite efter med svenska läxan då jag har varit borta från skolan några dagar de senaste 2 veckorna + att vi har NO prov imorgon....


Imorgon ska vi träffa våra nya klassföreståndare... Tråkigt att David redan ska "sluta" men får väl hoppas att Karin (tror jag hon heter) är bra. Efter skolan vet jag inte vad jag ska göra. Vi har iallafall ingen träning på kvällen..


Men nu ska jag sova..


 

Av Elin - 28 januari 2013 23:17

Tjenamittbena!

Det tar lite emot att säga det men idag är en bra dag trots att det är måndag. Skola och så, bästa håltimmen någonsin! Lyckades tappa ett glas på hemkunskapen, grym som jag är... Och mina och Jonnas pannkakor, som knappt smakade pannkakor, blev lite misslyckade och friterade ;)

Efter skolan blev det lite mys, sen somnade jag på soffan. Det va ingen träning ikväll så jag har inte gjort speicellt mycket. Kollat lite på gossip girl och tagit det allmänt lugnt.

Men nu ska jag sova så ha det bra!

Av Elin - 28 januari 2013 23:17

Tjenamittbena!

Det tar lite emot att säga det men idag är en bra dag trots att det är måndag. Skola och så, bästa håltimmen någonsin! Lyckades tappa ett glas på hemkunskapen, grym som jag är... Och mina och Jonnas pannkakor, som knappt smakade pannkakor, blev lite misslyckade och friterade ;)

Efter skolan blev det lite mys, sen somnade jag på soffan. Det va ingen träning ikväll så jag har inte gjort speicellt mycket. Kollat lite på gossip girl och tagit det allmänt lugnt.

Men nu ska jag sova så ha det bra!

Av Elin - 27 januari 2013 22:28

Tjenamittbena!


Grym dag idag.


Började imorse med match mot 415 Östra Göteborg. Där blev det vinst och jag fick mig en flygtur.. Haha, tjockis som lyfte upp mig hela tiden...


Sen spelade Trelleborg mot Baltichov, visst hejjade jag på Trelleborg egentligen, men vann Baltichov så va vi klara för steg 4, och det gjorde de.


I eftermiddag spelade vi mot Baltichov och där blev det förlust, men men sånt är livet.


VI SKA TILL STEG 4, VÄRLDENS BÄSTA BRUDAR!


Stannade i hallen och kollade på herrar div 4 första halvlek sen gick jag och Nawal hem med varsin stor väska, duktiga tjejer. Ikväll blev det lite mys, inte helt fel. Inatt lär jag sova gott, såååå trött och ont lite här och var. Fast bara i typ knäet, halsen och huvudet...


Ingen träning imorgon så då ska jag ta det lugnt, se om jag kan få mamma att beställa koftan till mig...


 


       


Clara Lerby, Louise Grönberg, Nawal Aqall & Jacob Gustafsson är skånes nya konstnärer eller något och min arm blev deras första "mästerverk"... Mycket fint, eller inte kanske...


 

Av Elin - 26 januari 2013 21:44

Tjenamittbena!

Första sm dagen idag, så jävla grymt. Idag mötte vi Trelleborg, där vi vann med 15-12. Extra roligt eftersom att Trelleborg hade varit fruktansvärt självsäkra och sagt till oss att vi borde akta oss för de va redo att döda, men det gick ju sådär eftersom att vi lever.. Ibland undrar man... Jag spelade typ 7 minuter av hela matchen och ingenting i första halvlek, tycker det är lite överdrivet, menmen...

Kvällen har varit lååååång. Har lockat håret mest för att, men det är typ allt...

Imorgon blir det match 09.30 mot 415 Östra Göteborg och 15.00 mot IK Baltichov.. VI SKA VINNA! Men Baltichoc är faktiskt ganska bra, det lär bli jobbigt...

Ha det bra!

Av Elin - 24 januari 2013 23:22

Tjenamittbena!


* Kinatejp på axeln - chek

* Sista träning innan SM - chek

* Taggad som satan - chek

* Redo att krossa - chek


MER REDO FÖR SM ÄN NÅGONSIN!


men vi börjar med gårdagen...


igår va en ganska jobbig dag, men jag va i skolan, lite för att slippa tänka på allting... men igår va även ett lätt skoldag. Vi åkte skridskor direkt på morgonen och det gick faktiskt väldigt bra, stolt över mig själv som inte trillade en endagång, haha. Sen hade vi lite teori på idrotten, NO och SO och sen slutade vi.


efter skolan blev det massa mys, det behövde jag verkligen. fick dock värsta känslochoken och kände hur tårarna kom... men det är okej att gråta, det är okej att få känslochokar, och jag hade världens finaste person i min närhet som fick mig att må bättre igen. igår kväll va det egentligen träning, men jag va så trött så att jag kunde ha somnat ståendes så därför skippade jag den..


idag va det skola som vanligt igen, torsdagar är så långa och jobbiga... efter skolan hade jag massa läxa, och jag har bara varit borta 2 dagar, sjukt... men jag har iallafall suttit med det hela eftermiddagen och ikväll va det sista träningen innan SM. och jag är riktigt taggad.


men nu ska lilla trötta jag sova, fredag imorgon, HÄRLIGT!


 



Farmor, den finaste ängeln av alla

 

♥ njut av livet, du lever bara en gång ♥

                     

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards