Älskaardiig

Direktlänk till inlägg 24 september 2013

mina tankar - del 2

Av Elin - 24 september 2013 23:38

jag vet inte hur många det va som tyckte min lilla idé med att skriva detta va bra, menmen. jag har iallafall aldrig fått så många kommentarer om min blogg som efter förra inlägget. vissa delar kommer dock att vara roligare än andra.

del 2 kommer att handla om skolan, inte vad som kommer hända sen utan hur det är nu. detta kanske inte är något av de roligaste ämnena menmen.

Jag går just nu i klass 9A på furutorpskolan. Min klass är nog den skummaste klassen jag har gått i under mina år i skolan. Jag har trivts från och till i min klass under åren på furutorp men nu tycker jag att den är helt okej. Det går faktiskt några stört sköna personer i den. Visst stör jag mig på några ibland och vissa stör sig säkert på mig också, men så är det nog i alla klasser. Min klass kan skratta tillsammans om vi bara vill, som på idrotten idag när det gick sådär. Det är då jag trivs extra bra. I klassen är vi dock väldigt bra på att ge varandra kommentarer, oftast inte så positiva, därför vill man inte alltid svara på frågor och sånt för man vill inte ha fel.

Lärarna på furutorp är väl helt okej, de första iallafall. Jag är faktiskt väldigt nöjd med mina klassföreståndare fast att vi har bytt några gånger sen i sjuan. Dock tycker jag inte om lärare som pratar om betyg hela tiden. Visst är det kanske bra att ha lite koll men jag blir så stressad. Jag tycker inte heller om lärare som har alldeles för mycket genomgång. Jag slutar koncentrera mig efter ett tag och lär mig bara hälften eftersom att jag tycker läraren är för traggig.

Furutorpskolan som skola är ganska omodern. Det ser nästan likadant ut som när mamma gick där. Den är gammal, tråkig och ganska skabbig. Att byta från Söderpark till Furutorp var som att flyttas 10år bakåt i tiden..
Sen är det alltid så fruktansvärt kallt på skolan. Redan i september så går man runt och fryser. I vissa klassrum är det dock värre än i andra.
Visst saknar jag Söderpark, men jag går mitt sista år i grundskolan nu och jag bör nog fokusera på arbetet istället för skolan utseende.

Jag har aldrig haft speciellt svårt för skolan. Visst har det ändrats lite och jag har tappat lusten men jag har verkligen inga problem. Dock gillar jag inte att få betyg. Det blir helt plötsligt så tydligt vad man är bra på och vad man är dålig på. Varenda gång så säger jag till mig själv att jag ska jobba hårdare nästa gång och ändå så blir det inte så. Allt jag gör nu påverkar ju faktiskt hur lätt/svårt jag har det för att komma in på den linjen jag vill i vår.

Att lära sig saker är ju vad skolan är till för men vissa ämnen är helt sjukt tråkiga. Som SO tillexempel. Det är ett ämne som jag verkligen inte tycker om, det är inget jag tycker är intressant. Jag vet inte om det är för att SO lektionerna alltid har varit kaos och vi inte har lärt oss så mycket för att allt har varit så rörigt eller om det är för att jag helt enkelt inte gillar ämnet. Jag gillar ämnen där man får göra saker, ämnen som slöjd, bild, musik, hemkunskap och idrott. Jag är ingen "pluggis", jag gillar inte att sitta med huvudet i en bok och försöka lära mig...


Såja, det va del 2 så nu hoppas jag att Julia är nöjd. Vi får se när jag har tid att lägga upp del 3, men så snart som möjligt.

Ha det bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 26 november 2014 15:49

Jag har nu bestämt mig för att byta bloggportal. Då jag har börjat tycka att det är rätt roligt att blogga igen så kände jag att jag behövde en ny start. Det första inlägget jag skrev här var den 26 juli 2010 och det har ju hänt en del sen dess, jag ...

Av Elin - 25 november 2014 14:16

För ett tag sedan skrev jag att jag hade fått hem ett grymt rosa paket i postlådan. Det paketet innehöll ju en kamerarem som jag fick äran att resencera. Nu har jag använt den ett tag (även om det inte har blivit så spciellt mycket fotande den senast...

Av Elin - 25 november 2014 14:04

Igår och idag har jag varit 2 coo 4 school eller något. Huvudet vill inte alls som jag vill, det gör ont och jag känner mig helt seg. Igår va jag därför hemma hela dagen och gjorde egentligen inte så mycket. Fixade enbart lite på mitt rum eftersom at...

Av Elin - 14 november 2014 05:45


Har man någongång fått sitt hjärta krossat, riktigt trampat på och brutalt misshandlat, så får man för sig att man aldrig kommer bli lycklig igen. Man går rundor och bär på något som tynger ner en. Efter ett tag så blir livet bra, man hittar en varda...

Av Elin - 7 november 2014 14:34

Fick hem ett fint rosa paket med ett grymt inehåll för någon dag sedan. Har fått äran att rescensera en kamerarem från Cochise Design och jag måste bara visa hur fruktansvärt fin den är. Det är alltså komma ett inlägg till om denna skönhet när jag ha...

♥ njut av livet, du lever bara en gång ♥

                     

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards