Älskaardiig

Alla inlägg den 26 september 2013

Av Elin - 26 september 2013 20:29

Del 3 - Gymnasiet


Som jag skrev i del 2 så går jag i nionde klass och till våren ska jag välja linje, stad och gymnasium...


Jag har verkligen ingen aning om vilken linje jag vill gå. Barn och fritid har alltid varit en dröm, men jag tror att jag har ändrat mig. Jag älsar barn, men att vara förskolelärare verkar vara väldigt slitsamt och det är alldeles för mycket pappersarbete. Under den senaste tiden har linjer som media, frisör, hår- och makeupstylist och resturang och livsmedel blivit vädigt intressanta. Jag vet inte vad jag vill gå eller vad jag vill bli, men jag vill iallafall inte gå "plugglinjer" som ekonomi, natur och samhälle.


Nästa val är vilket gymnasium i vilken stad jag vill gå på. Jag har alltid tänkt välja något gymnasium i Kristianstad men jag har på senaste tiden börjat fundera på skolor en bit här ifrån. Frågan är då om jag orkar pendla en längre bit var dag eller inte. Att börja på en skola en bit här ifrån hade blivit en riktig nystart, men vill jag det?


Inte nog med det, jag måste välja vilken skola jag ska gå på. Vilken skola verkar bäst? Vilken skola verkar passa mig bäst? Vilken skola är det lättast att ta sig till?


Det är många viktiga val som ska göras och samtidigt som jag inte har något som helst panik över det så känner jag jag mig lite smått stressad och panikslagen. Min framtid står på spel, vad vill jag egentligen?

♥ njut av livet, du lever bara en gång ♥

                     

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards