Älskaardiig

Alla inlägg den 10 september 2013

15

Av Elin - 10 september 2013 22:48

hejhej!

min 15årsdag lär jag nog komma ihåg som en av mina mest händelserika födelsedagar. men det har varit helt grym.

jag började dagen med att vakna 1 timme tidigare än jag behövde av att massa brandbilar (tror jag) körde utanför vårt hus. sen kom mamma och pappa in med paketet och "frukost", även kallat coca cola och kakor. sjunga fick de absolut inte göra. mormor, morfar & kusinerna ringde från Cypern och sjöng och helt plötsligt hörde jag hela matsalen sjunga... sen va det dags att gå och göra vid sig innan jag och mamma körde till Kristianstad.

va mer nervös igår kväll än när jag kom dit idag. dock kom nervositeten tillbaks när jag insåg hur sjukt svårt provet va. va helt säker på att jag inte hade klarat det när jag va klar efter typ 17minuter... men jo, det gjorde jag, 59/65 va vad jag fick. massa blickar fick jag också när jag gick ut som första person...

mamma körde mig till golfen i skepparslöv. sjukt svårt faktiskt men roligt va det. vissa slag blev hur bra som helst medans andra blev hur konstiga som helst. imellanåt hade jag även lite problem med att träffa bollen. (Hoppas att Oscar, mina kusiner & min morbror inte läser detta nu...)

När jag kom hem så körde jag ner till Lansi och handlade till mamma & snackade med Jonna. Sen vid 4 körde jag och träffade Julia & Victoria. Vi körde till mc donalds och åt finfin födelsedagsmat, sen körde vi hem igen. Dock ville vi köra mer så vi tog en runda upp till farmor i djurröd och sen tog vi rickarum hållet hem... Kallt va det...

Nu sitter jag i min säng efter att ha spenderat första födelsedagen någonsin utan farmor. Det är jobbigt... Det känns så ovanligt att inte höra hennes röst när hon ringer och säger grattis, att inte känna hennes varma grattis kram eller läsa hennes fina grattislkort med hennes handstil på. Jag har haft en toppendag men hela dagen har farmor funnits i mitt huvud, jag saknar henne så...
Det är svårt att inte kunna berätta för henne om att jag klarade moppekortet. Jag vet att hon alltid finns med mig och att hon är stolt över mig, men jag får inte se hennes leende och höra henne berätta hur stolt hon faktiskt är...

Nu ska jag sova så ha det bra!

Här kommer massa bilder från dagen

♥ njut av livet, du lever bara en gång ♥

                     

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards