Älskaardiig

Direktlänk till inlägg 23 september 2013

Mina tankar - del 1

Av Elin - 23 september 2013 17:15

Jag vet att jag inte har skrivit på ett bra tag nu och det är hemskt. Men jag har ingen aning om vad jag ska skriva om, för det händer inger speciellt. Därför hade jag tänkt starta en sak för att skriva oftare och om olika saker. Det är även så mycket i mitt liv som har förändrats sen jag startade denna bloggen så det är kanske dags att mina läsare får lite "fakta" om mig igen.
Jag tänkte i olika delar berätta om mina tankar på olika saker. Antingen kommer detta bli hur bra som helst eller så kommer det bli skit, vi får helt enkelt se.
Men eftersom att detta är del 1 så är det väl bara att börja...

Del 1 kommer att handla om mina tankar om vänner.

Vänner är något av det finaste man kan ha. Vänner finns där och stöttar dig i alla lägen. Och hur bra känns det inte när man vet att någon ler på grund av dig?

När jag var liten så hade jag en allra bästa vän. Hon va som systern jag aldrig fick. Vi bråkade ena dagen men va lika bra vänner igen när vi kom till skolan dagen efter. Ingen kunde komma mellan oss två men medans vi blev äldre så gled vi ifrån varandra mer och mer. Vi står fortfarande varandra väldigt nära, hon är fortfarande min syster, men andra personer kom in i våra liv. Nu ska vi vara glada om vi pratar 5-10 minuter i skolan. Men det är inte det viktigaste. Det viktigaste är att jag vet att hon alltid finns där för mig oavsett vad och jag älskar henne.

Jag har sedan fjärde eller femte klass hade världens bästa killkompis. Jag fick en storebror och jag kunde inte ha önskat min någon bättre. Men en killkompis är inte samma sak som en tjejkompis. Med honom kan jag prata om allt och jag är glad att jag har honom vid min sida för ingen är som han. Men han förstår inte allt som flyger rundor i min hjärna för han är inte tjej. Ibland är det riktigt skönt men ibland är det riktigt jobbigt. Huvudsaken är ändå den att han är den enda som kan få mig riktigt glad när jag är nere och jag har tur sommar honom.

Den senaste tiden har jag dock hittat 3 tjejer som är helt otroliga. Vi har varit vänner länge men nu står vi varandra närmre än någonsin. Känslan av att känna sig betydelsefull är obeskrivlig. Jag vet att dessa tjejerna stöttar mig genom allt och finns vid min sida precis som jag finns vid deras. Det är en vänskap som ingen annan och jag är gladare än jag varit på väldigt länge.

Sen har jag även min fina bästis. Vi gled ifrån varandra men hittade tillbaks. Dock går vi inte på samma skola längre och det är jobbigt att inte se henne var dag. Hon vet inte vad som händer och samtidigt som hon alltid finns där för mig så går vi inte inte igenom allting tillsammans på samma sätt längre. Men oavsett om vi gör det eller inte så älskar jag henne.

Jag har även många andra fina vänner. Men inga som står mig så nära, inga jag umgås med. Men utan mina vänner så är jag ingen, de har gjort mig till en person jag är stolt över.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 26 november 2014 15:49

Jag har nu bestämt mig för att byta bloggportal. Då jag har börjat tycka att det är rätt roligt att blogga igen så kände jag att jag behövde en ny start. Det första inlägget jag skrev här var den 26 juli 2010 och det har ju hänt en del sen dess, jag ...

Av Elin - 25 november 2014 14:16

För ett tag sedan skrev jag att jag hade fått hem ett grymt rosa paket i postlådan. Det paketet innehöll ju en kamerarem som jag fick äran att resencera. Nu har jag använt den ett tag (även om det inte har blivit så spciellt mycket fotande den senast...

Av Elin - 25 november 2014 14:04

Igår och idag har jag varit 2 coo 4 school eller något. Huvudet vill inte alls som jag vill, det gör ont och jag känner mig helt seg. Igår va jag därför hemma hela dagen och gjorde egentligen inte så mycket. Fixade enbart lite på mitt rum eftersom at...

Av Elin - 14 november 2014 05:45


Har man någongång fått sitt hjärta krossat, riktigt trampat på och brutalt misshandlat, så får man för sig att man aldrig kommer bli lycklig igen. Man går rundor och bär på något som tynger ner en. Efter ett tag så blir livet bra, man hittar en varda...

Av Elin - 7 november 2014 14:34

Fick hem ett fint rosa paket med ett grymt inehåll för någon dag sedan. Har fått äran att rescensera en kamerarem från Cochise Design och jag måste bara visa hur fruktansvärt fin den är. Det är alltså komma ett inlägg till om denna skönhet när jag ha...

♥ njut av livet, du lever bara en gång ♥

                     

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards