Älskaardiig

Alla inlägg den 3 augusti 2013

Av Elin - 3 augusti 2013 23:51

Hemmagjord hårinpackning är väldigt lätt att göra och funkar oftast lika bra som de man köper. Dessutom är det ganska roligt att stå och smeta ihop en gegga och sedan massera in det i håret. Man är även mer medveten om vad det är som man faktiskt har i sitt hår.


Denna inpackningen ska hjälpa mot torrt och slitet hår.


Du Behöver:

1/2 Avokado

1/2 Banan

1-2 msk Olivolja


Såhär gör du:

Blanda ihop de tre ingredienserna till en slät smörja. Fördela det jämnt i hela håret och massera in det. Vira sedan en liten handduk runt ditt hår och låt det vara i ca 30-40 minuter. Sen tvättar du ditt hår som vanligt.


Tips I Tipset:

Blanda ihop sakerna med hjälp av en mixer och inte bara en vanlig gaffel. Jag använde bara en gaffel och det slutade med att jag hade banan bitar i hela håret.

Har du långt hår (typ i min längd) så dubbla satsen, det räckte inte till mitt hår utan jag hade bara ordentligt i topparna och lite slarvig i resten av håret...


Jag Tycker:

Det är en väldigt bra hårinpackning som är lätt att göra och som faktiskt hjälper väldigt bra. Det enda negativa är att håret luktar rätt mycket banan efteråt och att jag då fick banan bitar i hela håret men det är ju mitt egna fel. Det är verkligen en hårinpackning som jag rekomenderar, verkligen värd att testas.


Här är några dåliga mobilbilder:


Det du ska ha i:

 


Såhär såg det ut: (som ni kan se så är där väldigt många klumpar)

 


Före:

  

Efter: (ja jag fönade håret för det va lättare att få bort alla banan bitarna då)

 

Av Elin - 3 augusti 2013 23:46

Hejhej!


Idag har jag varit på kalas borta hos Jesper och Christel. Det slutade med att jag va dygnsur efter att ha lekt i vettenspridaren med Anton & Hampus. Men vad gör det när det är varmt ute?


Efter kalaset somnade jag i soffan med värsta huvudvärken, sov nog i typ 2 timmar. Vaknade och va jättehungrig så mamma fixade lite smått och gott.


Vid tio i tio började jag göra hemmagjord hårinpackning. Hade bestämt att jag skulle göra det idag så jag struntade i att kockan kanske va lite mycket. När jag sköljde ur den så blev det grönt i hela badkaret och jag hade massor av banan bitar i hela håret... De är borta nu men håret luktar banan, tur att jag ska duscha imorgon igen... ;)


Det fick bli ett litet snabbt, kort & tråkigt inlägg idag. Nu ska jag kolla klart på en film jag började på igår och sne ska jag sova.


Ha det bra!

♥ njut av livet, du lever bara en gång ♥

                     

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards