Älskaardiig

Alla inlägg den 9 december 2013

Av Elin - 9 december 2013 23:55

Måndag idag igen, lite smått deprimerande, men en dag närmre jullov och det är ganska skönt. Jag är i grymt stort behov av lov...
Vid halv 4 va det luciaövning och när jag kom hem vid 5 så körde jag och mamma till stan. Köpte de sista julklapparna, halstabletter, nässpray och lite annat. Känner att jag verkligen måste bli frisk typ nu. Därför käkar jag halstabletter med ingefära, gör mig beroende av nässpray precis som Clara Henry och dricker äcklig hostmedicin. Äckligt men jag kan inte vara sjuk denna veckan...

Ikväll har jag mumsat i mig lite mango, gjort mina knäövning och kollat/lyssnat på musikhjälpen såklart. Det är ett måste dessa dagarna.

Nu ska jag sova, ska till och med upp tidigare än vanligt imorgon. Ha det bra!

Fick hem 2 böcker som mamma hade beställt till mig när Ebba & Agnes sålde jultidningar. Boken med tårtor är helt underbar och one direction boken är mest på skoj.

Av Elin - 9 december 2013 00:14

Idag vaknade jag vid lite över 11 och blev överlycklig för det snöade ute. Jag satt mig vid köksbordet i pyjamas och hjälpte mamma att slå in några julklappar. Sen åt jag innan jag hoppade in i duschen och när jag hade klätt på mig så insåg jag att det regnade och gud vad sur jag blev. Nu är det ju helt slaskigt ute...


Jag och mamma körde till hallen vid 3. Kollade några minuter på mina favoriter innan jag satt i sekretariatet till först F00 och sen P00. Ganska stor skillnad på matcherna om man säger så. Innan vi körde hem så körde vi och handlade. Agnes va med så det blev lite kusin-stördhet inne på Ica. Tur att jag inte träffade någon jag kände...


Ikväll har jag lagat mat, ätit mango & banan doppat i choklad, ätit nybakade lussekatter & drukit glögg och lyssnat på musik. Inte jättemycket alltså men jag har grym söndagsångest. Bara 2 veckor kvar nu och det är så sjukt skönt, men sen väntar en vår med massa saker... Allt från gymnasieval till nationellaprov...


Nu sitter jag i min säng med tårarna i ögonen sen jag skrev förra inlägget och ska snart sova, ha det bra fina läsare!


       

♥ njut av livet, du lever bara en gång ♥

                     

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards