Älskaardiig

Alla inlägg den 11 mars 2014

Av Elin - 11 mars 2014 23:03

Igår hade vi då studiedag. Jag vaknade först vid tio över åtta men blev arg på mig själv och lyckades somna om efter mycket om och men. Ändå vaknade jag vid lite i tio, vilket är ovanligt tidigt för att vara mig. Jag satt i soffan och kollade på lite tv och så, åt frukt och nutella när mamma kom hem med frukt vid halv ett och sen började jag med min SO inlämning. En inlämning om världens befolkning, typ varför folk bor där de bor och sånt (grymt tråkigt) , gjorde det i min lilla tack, jobbade alltså inte på ackord, men jag fick iallafall ihop en text på ca 3 datorskriva sidor. Mer energi tänker jag inte lägga på något sånt, hoppas att det jag skrev duger.


På kvällen var det handbollsträning. Var med så mycket jag klarade och vågade. Min mage gjorde ont så jag fick vila och jag är fortfarande lite rädd om mitt knä. Men det går framåt och visst känner jag att det kommer ta ett tag att komma in i allt igen, men det är kul att röra på sig iallafall...


Idag var det skola igen. Tisdagar flyter på ganska bra. Skyndade mig hem innan jag åkte till sporthallen och hade en ganska hård träning med pojkarna. Men det behöver de ibland och det är roligt att se hur de flesta verkligen kämpar för att lyckas. Ikväll har jag tränat lite till en tyskaredovisning om Kiel som jag har imorgon och så har jag försökt börja skriva en novell. Det med novell är dock verkligen inte min grej, jag blir mest arg...


 

Av Elin - 11 mars 2014 22:41

Har gjort denna maträtten två kvällar i rad nu. Igår fick jag bara en idé som jag spann vidare på och kollade rundor på lite olika recept. Sen tyckte jag att det blev så gott så jag och mamma lagade det ikväll också när det bara var vi två hemma. Jag cyklade till och med till affären helt frivilligt bara för att vi saknade en sak, så gott är det. Sen kan jag ju även påpeka att jag är inte den som tänker på vad jag äter, jag äter inte bara massa nyttiga saker, jag äter det jag tycker är gott.


Då det inte finns något recept så har vi fått prova oss fram med mängde av de olika sakerna. Detta var mängden jag och mamma använde oss av idag och det räckte precis.


1 paket Philadelphia (natruell eller vitlök och örter)

ca 1 dl Crème Fraiche

1 paket Bacon

1 Gul lök

Lite purjolök (mängd efter vad man själv tycker)

Salt, Peppar och Vitlökspulver


Börja med att steka hackad lök  och delad bacon. När det har fått lite färg och du tycker att det ser lagom ut så blanda i purjolöken, philadelphian och crème fraichen. Rör ordentligt så att det verkligen blandas. Smaksätt sedan med salt, peppar och vitlökspulver och smaka av.


Koka lite pasta till det och du får en snabb, enkel och god maträtt.

♥ njut av livet, du lever bara en gång ♥

                     

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards