Älskaardiig

Alla inlägg under november 2011

Av Elin - 6 november 2011 01:11

Tjenamittbena!


Har ju installerat test verisionen av photoshop elements 10 så jag har suttit i provat massa saker men hjälv av Bebbas tips.


Här kommer 2 saker jag gjort, måste se om det funkar o då e det bloggen som gäller. 


 



Nu får vi se om det funkar...


   

Av Elin - 5 november 2011 18:03

Sitter här o laddar hem test photoshop.

Ha inte gjort nått på hela dagen.


Jag vaknade typ 11 o vid 12 kom kusinerna o då gick jag upp. 

När de cyklade/gick så satt jag mig i soffan o kollade lite handboll o lite data o sånt. 

Har fixat lite smått o nu sitter jag här i soffan igen.


Imorgon är det sista dagen innan skolan börjar igen. Då blir det kalas för kusinen o så får vi se om jag gör nått annat.






Jag saknar dig. 

Jag saknar att få höra din röst, för du pratar ju inte med mig mer. Jag saknar att få känna din underbara doft o ligga omsluten av dina armar. Jag saknar att känna mig älskad o omtyckt av dig. Jag saknar hela dig nått enormt. Du va så underbar, helt perfekt! O dessutom så va ja din, du fanns alltid där för mig o kom alltid till mig när jag verkligen behövde dig. Nu känns det helt tomt, hela hjärtat är krossat o minnena som påminner mig om dig finns överallt. Det är fruktansvärt att gå omkring o se dig, utan att få höra din underbara röst, utan att få känna din underbara doft, utan att känna att jag är din vad som än händer. Jag älskade dig...






Du tog mitt allt... O du förstår det inte själv...

Av Elin - 5 november 2011 00:30

Tjenamittbena!


Dagen har varit ganska awesome! Har ju vatt med Erica!

Vi har foto ganska mycket, men vi hade ju fotodag. Vi va ute o gick lite (när vi fotade) o vi gick faktiskt en ganska bra bit. Tog lite höst kort, kort på gravar (gravar till folk som vi kände såklart!), modell kort o lite ego bilder.


Mamma kom o hämtade mig vid typ tjugo i 10 o då körde vi till sporthallen, men vi va inte där jättelänge o nu sitter jag här.


Här kommer några bilder från dagen:


Jag:

             


Erica:

 


Jag & Erica:

   


Jag, Ellie & Alice:

 


Ellie:

 


Alice:

 


Edwin:

 


(gammel) morfars grav:

    


Annat:

       



JAG SAKNAR DIG!   

  Jag saknar dig (gammel) morfar! Du va glädjespridaren själv, det är så tomt hos mormor utan dig. Alla minnen med dig finns kvar, jag kan sitta o tänka på de ibland. Hur roligt jag alltid hade med dig. De va några år sen nu sen du lämnade oss o blev en underbar ängel som bevakar oss fån himlen men du har fortfarande en riktigt stor plats i mitt hjärta. Jag vet att du bevakar mig som den finaste änglen på himlen, dag som natt så finns du alltid där o ser ner på mig. Jag älskar dig!   Habba Habba!  (det va dina ord det)  


Olle Elofsson 1924 - 2007


 



Av Elin - 3 november 2011 23:20

*Tjena snäckan, vad gör du så långt ifrån havet?

*Tjena sexbomb, står du här o tickar?

*Tjena sockerbit, så du står här o ser söt ut?

*Tjena kexet, står du här o smular?

*Tjena pinglan, står du här o klingar?

*Hejsan berget, vad du ser ståtlig ut!

*Tjena citronen, vad står du där o surar för?

*Tjena kråkan, vad står du där o kraxar om?


Haha jag vet, vår/min humor är sämst, men dessa e faktiskt roliga!


 

Av Elin - 3 november 2011 22:09

Tjenamittbena!


Dagen har varit sjukt awesome!


Den har tillbringats med Cassi, Oscar o Vinne.  Oscars kusiner är sjukt gulliga (fast det e mina med) o Hannes äger på fifa. Haha jag o Cassi spelade en halvlek var mot honom o han van med 8-0... ://


Ikväll va det handbollsträning, fy fan säger jag bara! Sjukt överdrivet jobbigt!

När jag kom hem från träningen så kliade det i håret så jag kammade igenom o såklart så va där löss, IGEN! varfan kommer de ifrån, jag har faktiskt tröttnat på ordet löss nu...


Imorgon blir det fotodag med underbaraste Erica, har bara ett problem, vi ska nog fota ute o varken min röda eller bruna jacka får jag andvända nu tack vare de där jävla lössen, e sjukt arg!


Men, men vi får se hur det blir imorgon.


 

Av Elin - 2 november 2011 21:47

Tjenamittbena!


Idag blev det malmö. Mamma o mormor skulle köpa in kläder t lansi o jag ville inte följa med men när mamma skulle gå till tåget i morse typ så ville jag. Så jag gick upp 5 i 12 o tåget gick 19 över 12...

Men jag blev klar, nått så när iallafall, mitt hår har varit lite fuckat hela dagen bara för det han jag bara sätta upp i en hästsvans...


Men jag fick lite nya kläder o sånt av mamsen o mormor, även en ny asfin höstjacka!


Så jag har varit iväg typ hela dagen...


Men jag kom hem vid 8 o sen dess har jag suttit här o glott... Tiden går sjukt sakta!


Men ja har gjort 2 headers till Erica som hon ska få välja mellan, bilder kommer sen.


Imorgon ska jag va med Cassi, Vinne o Oscar. Jag o Cassi ska dessutom passa en sovande Albin i nån timme. Vi e duktiga vett'ni!


  

Här kommer Ericas headers, klickar ni på bilderna kommer ni till hennes blogg.



 

 

Av Elin - 2 november 2011 00:53

Tjenamittbena!


Jag svimmar, så sjukt jävla biffig! Kan fan inte sluta kolla, Louise hjälp mig! ;)) <3


Jaja, träningen idag va ganska chill faktiskt.


Blev indelade i 4 grupper o var grupp penna, papper o en "uppgift". En grupp fick uppvärmning, en fick skottövningar, en kontringar o en spel övningar så skulle va grupp hitta på något man skulle göra.


Min grupp fick spelövningar o vi spelade men med bestämt anfall o försvars spel...


Jaja, det va inte en jätte jobbig träning o det passade mig bra idag för jag orkade faktiskt inte...


Efter träningen följde jag o jossan med louise hem, emma kom också. Vi skulle kolla på film men vi startade bara den o kollade ingenting. Istället hade jossan o hunden bröllop, datorn underhöll oss o vi skrev med/ringde vinne o oscar.


Imorgon ska jag baka med farmor o på torsdag ska jag o kanske louise passa en sovande albin i nån timme...


nej nu ska jag nana...


btw, kolla vad jag har fixat:


 


istället för:

 

Av Elin - 1 november 2011 17:15

Tjenamittbena!


Hittade det jag behövde i stan idag, bilder på sakerna kommer sen.


Vi stressade lite i slutet för att hinna med tidiga tåger hem så vi hann va med Vinne o Oscar en liten stund.


Så när vi kom hem gick vi hit o tog på oss våra nya tröjor i halsband sen gick vi till Oscar. Vi gjorde inte så speciellt mycket där faktiskt. Men Oscar o mest Vinne dödade min mage.. Vinne kom på att jag är riktigt kittlig på min mage... Haha jag skrattade så jag grät.


När de skulle äta gick jag o Erica hem här igen. Vi åt blåbärsmuffins, kollade på datorn, pratade, kollade på tv o åt mackor. Hon cyklade för en liten stund sen. Om ca 2 timmar är det handbollsträning. Jag är bajstrött så det blir nog snabbdusch idag o sen hem o nana eller nått, känns så nu iallafall. O eftersom att Vinne inte e i Vinslöv längre så tjatar han inte på mig. (Y)


Nej nu ska jag vila lite innan jag det är träning. Här kommer bilder, affär o pris:


 


1. Häst ritblock - Hässleholms bokhandel - 69:- , Färgpennor - Tiger - 20:- (Paket till kusinen)

2. Ficka på tröjan (nr 3)

3. Rosa tröja - H&M - 99:-

4. Allt

5. Friens forever halsband - Glitter - 90:- (erica har andra halsbandet (friends))

6. Svart linne med knappar - H&M - 79,50:-

7. Stift penna - Hässleholms Bokhandel - 19:- , 0,7 stift - Hässleholms bokhadel - 35:-

8. Rosa tröja - Kappahl - 50:-


Det är bra med lite present kort!


 

♥ njut av livet, du lever bara en gång ♥

                     

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards